Všeobecné
obchodné podmienky
Internetového obchodu www.odolnepodlahy.sk
I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie
pojmov
1.1.Týmito Všeobecnými
obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi
spoločnosťou
Obchodné
meno: ProActive s.r.o.
Sídlo: Hodžovo nám. 2, Bratislava 811 06, Slovenská republika
Zapísaná
v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka
číslo 46726/B
IČO: 367 986 31
DIČ:
2022409609
IČ
DPH: SK2022409609
Bankový účet: Československá obchodná banka a.s., IBAN: SK94 7500 0000 0040
0521 4102, BIC: CEKOSKBX
Predávajúci
je platiteľom dane z pridanej hodnoty
(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a
každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného Predávajúcim
na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v
zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných
zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej
republiky najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z.
z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z.
o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, Zákon č. 22/2004 Z.z.
o elektronickom obchode v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky
zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
v platnom znení.
1.1.1.Emailový kontakt
a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: obchod@odolnepodlahy.sk
Tel. č.: 0908727405
1.1.2.Predávajúci odporúča spotrebiteľom,
aby právo na odstúpenie od zmluvy bez
uvedenia dôvodu uplatnili na adrese:
MPS LOGISTICS - Areál Istrochem,
Vajnorská ul 127C, 83104 Bratislava, Slovenská republika
1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými
podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú
spotrebiteľmi a Predávajúcim.
1.3.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom
Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.
1.4.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická
osoba), ktorá odoslala objednávku najmä využitím webového sídla Predávajúceho,
prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.5.Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a
ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho,
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
1.6.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré
môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú
v postavení spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník v platnom znení.
1.7.Zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva medzi Predávajúcim
a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo
viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho
a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla prípadne ďalšími
diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.8.Pojem Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na produkty a zmluvu
o dodaní služby, v zmysle významu textu uvedeného v týchto
Obchodných podmienkach.
1.9.Produkty (ďalej aj „Veci“ alebo „Výrobky“) sú tovary
alebo služby, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené na Webovom
sídle Predávajúceho.
1.10.Predávajúci je súčasne
prevádzkovateľom elektronického systému, prostredníctvom ktorého prevádzkuje webové
sídlo.
II. Objednávka produktu –
uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej
zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované
najmä využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími
diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim
a Predávajúcim dochádza momentom úhrady zálohovej faktúry Kupujúcim.
2.3.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká
najmä splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho.
2.3.1.Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnym
poriadkom Slovenskej republiky vymedzených prípadoch, a to najmä dohodou
zmluvných strán, odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa
a v obdobných prípadoch.
2.4.Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade
objednania produktov Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby
pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil Kupujúci.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
3.1.Cena
tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho
(ďalej len „kúpna cena“) je uvedená
samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.
3.2.Základným
platidlom je mena euro.
3.3.Kúpna
cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková
cena tovarov alebo služieb vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na
Webovom sídle Predávajúceho.
3.3.1.V
kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné
náklady súvisiace s dodaním produktov
IV. Spôsoby platby
4.1.1.platba
na základe zálohovej faktúry
V. Dodanie produktov
5.1.Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať
Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 90 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy
v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto VOP.
Zvyčajná lehota kedy Predávajúci expeduje produkty skladom
je 2 až 3 dni odo dňa zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu.
5.2.Miestom dodania objednaného
produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.
5.3.Dodanie produktu Predávajúci
uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho (alebo Kupujúcim
splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb
(prepravných a zásielkových spoločností).
5.4.Dodanie produktu je uskutočnené
jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie
produktu).
5.5.Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný
Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je
v súlade s lehotou doručenia podľa týchto VOP, avšak len za
predpokladu, že Kupujúcemu týmto konaním Predávajúceho nevzniknú žiadne
dodatočné náklady, a len v prípade ak stým Kupujúci súhlasí.
5.6.Predávajúci je povinný dodať
produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu
s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými
dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty prípadne služby.
VI. Prevzatie produktu
6.1.Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za
škodu na produkte prechádza na Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom
nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom
poverenej / splnomocnenej tretej osoby. Predávajúci Kupujúcemu odporúča aby si
pri preberaní objednávky skontroloval preberanú objednávku.
6.2.Vlastnícke právo ku produktom prechádza na Kupujúceho prevzatím
produktov Kupujúcim na mieste dodania určenom Kupujúcim.
6.3.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny
objednávky od Kupujúceho za dodaný tovar.
VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich
dopravu
7.1. Spôsoby dopravy a cena za
dopravu objednaných produktov:
7.1.1. Formy Dopravy:
7.1.1.1.Kuriérska
služba
7.1.1.2.Osobný
odber
7.1.2.Ceny za Dopravu:
7.1.2.1.Predávajúci informuje Kupujúceho o cenách za
jednotlivé formy dopráv na webovom sídle Predávajúceho v priebehu nákupného
procesu, a to pred uzatvorením Kúpnej zmluvy, nakoľko cenu za dopravu nie je
možné určiť pred určením adresy dodania Produktov. Cena dopravy netvorí súčasť
kúpnej ceny produktov.
VIII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej
zmluvy bez uvedenia dôvodu
8.1.Ak
Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť
od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č.
102/2014 Z. z., spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť
od zmluvy uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho do 14 dní odo dňa:
a)
prevzatia tovaru podľa bodu 8.1.1. týchto VOP v prípade zmlúv, predmetom
ktorých je predaj tovaru,
b)
uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c)
uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom
nosiči.
8.1.1.Tovar sa považuje
za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia
osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a)
tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b)
dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c)
tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného tovaru.
8.1.2.Ak
Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h), zák.
č. 102/2014 Z.z. v platnom znení až dodatočne, najneskôr však do 12
mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl.
týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Predávajúci
dodatočne splnil informačnú povinnosť.
8.1.3.Ak
Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) zák.
č. 102/2014 Z.z. v platnom znení ani v dodatočnej lehote v zmysle bodu
8.1.2. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14
dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1.
a násl. týchto VOP
8.1.4.Spotrebiteľ
môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
8.2.Spotrebiteľ je povinný najneskôr
do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu
alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci
navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej
osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
(§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).
8.3.Spotrebiteľ je
povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámiť
najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu. Lehota na odstúpenie od
zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo
odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu Predávajúceho.
Toto právo môže spotrebiteľ uplatniť aj v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho.
8.4.Spotrebiteľ
môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe
alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne,
na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek
jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť
od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).
8.4.1.Ak
spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva
súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je
možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením
doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10
ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení a ceny za službu, ak je
predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
8.5.Odstúpením
od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ
zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na
zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie
hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve
spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z.
8.6.Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez
uvedenia dôvodu využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár
je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho.
8.7.Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona
č.102/2014 Z.z., znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods.
3 zákona č. 102/2014 Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj
náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť
prostredníctvom pošty, To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať
sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č.
102/2014 Z.z.
8.8.Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr
do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v
súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných
nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č.
102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov
8.9.V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z.
v platnom znení., Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi
dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako
je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými
nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil
spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
8.10.Produkty
v prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci odporúča zasielať doporučenou
formou. Tovar Predávajúci odporúča nezasielať formou dobierky, ktorá nebude zo
strany Predávajúceho prevzatá.
8.11.Pri odstúpení od zmluvy znáša
spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim
na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať
sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho
a o zmene a doplnení niektorých zákonov
8.12.Okrem
povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z.
uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za následok vznik
ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.
8.13.Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary
a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014.
Z.z.
Konkrétne:
a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s
výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom
poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b)predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena
závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a
ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre
jedného spotrebiteľa,
d)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti
alebo skaze,
e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je
vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po
dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá
v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30
dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže
ovplyvniť,
h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré
spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a
zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov
potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho
u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom
obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe
dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel
bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb
alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa
ktorej sa Predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v
dohodnutej lehote,
l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom
nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu
stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
8.14.V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný
vrátiť spotrebiteľovi finančné prostriedky rovnakou formou, akou ich od spotrebiteľa
obdržal. Meniť formu vrátenia finančných prostriedkov spotrebiteľovi, je možné
len na základe súhlasu spotrebiteľa.
8.15.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj
tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9
odseku 1 zákona č. 102/2014. Z.z. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým
spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci
navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej
osoby.
8.16.Ak
spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb
udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. v platnom
znení, spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za skutočne
poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za
skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny
dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená, cena
za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého
plnenia.
8.17.Spotrebiteľ
nie je povinný platiť za
8.17.1.Služby
poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez ohľadu na rozsah
poskytnutého plnenia, ak:
8.17.1.1.Predávajúci
neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) alebo písm. j),
Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
8.17.1.2.Spotrebiteľ
neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 4
ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
8.17.2.Úplne
alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je dodávaný na hmotnom
nosiči, ak:
8.17.2.1.Spotrebiteľ
neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania elektronického
obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
8.17.2.2.Spotrebiteľ
nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého
bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
8.17.2.3.Predávajúci
neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1 alebo ods. 2 písm.
b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
8.18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia
zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť Predávajúcemu
poštou, Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady
v lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z., v platnom znení
8.19.Predávajúci
poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o službách začať poskytovanie
služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo ak Kupujúci o
poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada:
8.19.1.Kupujúci
udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na
odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od
zmluvy.
8.19.2.Predávajúci
musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so začatím poskytovania služby
pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenie o tom, že
spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu 8.19.1 týchto VOP.
IX. Alternatívne riešenie sporov
9.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je
spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa
domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho
so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa
predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v
lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo
podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12
zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom
na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská
obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená
právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov
vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na
stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na
stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Kupujúci má právo voľby, na ktorý z
uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na
podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť
platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej
stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/,
alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže
využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje
v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu
medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy
alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa
týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov
môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur.
Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Všetky ďalšie informácie ohľadne
alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim –
spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy
alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené
na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone
č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
X. Orgán dozoru
10.1.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v
oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej
inšpekcie
so sídlom v Bratislave pre
Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820
07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21
04
fax č. 02/58 27 21 70
email: ba@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
10.2.Sťažnosti, alebo podnety
Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo Predávajúcemu na adresu uvedenú
v bode 1.1.2. týchto VOP. Predávajúci zároveň odporúča Kupujúcim, aby
sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) Predávajúcemu adresovali na
emailovú adresu Predávajúceho: obchod@odolnepodlahy.sk
Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená
a vybavená do 10 pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení
Predávajúci informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo
podnet Predávajúcemu doručil.
XI. Doplňujúce ustanovenia
11.1.Spotrebiteľ v zmysle § 10 ods. 2 Zákona č. 102/2014 Z. z. v
platnom znení je oprávnený vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy
uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou, Predávajúcemu
odoprieť až do doby, keď Predávajúci spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu alebo
preddavok za tovar alebo službu.
Pričom
predajná
akcia je akcia organizovaná na základe pozvánky, iného spotrebiteľovi
adresovaného pozvania alebo informácie, ktorej predmetom je najmä predaj tovaru
alebo poskytnutie služieb a počas ktorej alebo do 15 pracovných dní po
uskutočnení ktorej dochádza k uzavretiu zmluvy so spotrebiteľom.
11.2.Predávajúci neuzatvorí kúpnu
zmluvu ani nevykoná predaj, sprostredkovanie, alebo dodanie alkoholických
nápojov /výrobkov/, tabakových výrobkov a ďalších výrobkov osobám
(Kupujúcim), ktoré v momente uzatvorenia kúpno-predajnej zmluvy nedovŕšili
vek 18 rokov, a ktorých predaj je osobám mladším ako 18 rokov zakázaný,
a to v zmysle a v súlade s platnými a účinnými právnymi
predpismi Slovenskej republiky. V nadväznosti na uvedené, Predávajúci
overí splnenie podmienky dovŕšenia veku 18 rokov Kupujúceho, kontrolou veku
prostredníctvom dokladu totožnosti Kupujúceho /občiansky preukaz, alebo pas/,
a to pri odovzdávaní objednávky do rúk Kupujúceho. Uvedené Predávajúci
vykoná prostredníctvom poverenej osoby, ktorý objednávku Kupujúcemu má doručiť.
V prípade ak Kupujúci nedovŕšil vek 18 rokov, prípadne ak Kupujúci
nepreukáže, alebo odmietne preukázať svoj vek, Predávajúci objednávku Kupujúcemu
neodovzdá a kúpna zmluva zanikne.
XII. Informácia o kódexoch
správania
12.1.V zmysle §3, ods. 1, písm. n),
Zákona č. 102/2014 Z.z. Predávajúci informuje spotrebiteľov, že neexistujú
žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal
k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo
súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal
dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným
obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené
zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy,
ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ
s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
XIII. Záverečné ustanovenia
13.1.Predávajúci
si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť
písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho
umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných
obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa
Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpnej
zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
13.2.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú
súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných
údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný poriadok a Zásady a
poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na
doméne Webového sídla Predávajúceho.
13.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť
a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 13.09.2023
Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk